Είσαι χορτοφάγος; Αυτά είναι τα 7 οφέλη για την υγεία και το περιβάλλον
Είσαι χορτοφάγος; Αυτά είναι τα 7 οφέλη για την υγεία και το περιβάλλον


Οι λόγοι που οδηγούν τους ανθρώπους να γίνουν vegan, να εξαλείψουν δηλαδή από τη διατροφή τους το κρέας, τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, είναι αρκετοί.

Για κάποιους, το να είναι vegan αποτελεί τρόπο να βοηθήσουν στην προστασία του περιβάλλοντος. Δεν είναι απλά χορτοφάγοι αλλά απέχουν συνειδητά από οποιοδήποτε προϊόν έχει παραχθεί από ζώο. Η φιλοσοφία τους παρουσιάζει αρκετές διαφοροποιήσεις ανάλογα με τα διάφορα μέρη του κόσμου, αλλά σε γενικές γραμμές είναι αντίθετοι στην οποιαδήποτε ζωική εκμετάλλευση. Αυτός είναι και ο λόγος που εκτός από προϊόντα διατροφής, δεν χρησιμοποιούν και οποιοδήποτε προϊόν έχει δοκιμαστεί σε ζώα.

Για άλλους, είναι το μέσο βελτίωσης της υγείας τους. Φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι, μη επεξεργασμένα δημητριακά, είναι τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Η vegan στάση ζωής κερδίζει σταθερά έδαφος τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με την Telegraph, διάσημοι vegan είναι μεταξύ άλλων η Ellen Degeneres, η Natalie Portman, ο Samuel Jackson, η Serena Williams και ο Mike Tyson.

Ποιοι είναι όμως οι επιστημονικοί λόγοι για τους οποίους κάποιος θα έπρεπε να υιοθετήσει μια διατροφή χωρίς κρέας;

Σύμφωνα με τους ειδικούς οι παρακάτω:

Παρατείνει τη ζωή: Μελέτες έδειξαν ότι μια χορτοφαγική διατροφή, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης ασθενειών και επικίνδυνων καταστάσεων, όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία. Μία από αυτές κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μαζική υιοθέτηση του συγκεκριμένου διατροφικού μοντέλου μπορεί να αποτρέψει 8,1 εκατομμύρια θανάτους ετησίως.

Βοηθά στην απώλεια βάρους: Μελέτη του 2015 έδειξε ότι συγκριτικά με τους ανθρώπους που τρώνε κρέας, όσοι ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή χάνουν περισσότερο βάρος. Αυτό μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και κάποιων μορφών καρκίνου.

Προστατεύει το περιβάλλον: Ένα κιλό βοδινό κρέας παράγει 27 κιλά διοξειδίου του άνθρακα. Μελέτη του 2016 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η vegan διατροφή θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων που σχετίζονται με την παραγωγή τροφίμων κατά 70% παγκοσμίως.

Τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά είναι υγιεινά: Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών παρέχει στον οργανισμό τις απαραίτητες φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα, όπως το ασβέστιο, το κάλιο και η βιταμίνη C, τα οποία συνδέονται με καλύτερη υγεία.

Απομακρύνει την κακοσμία του σώματος: Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο ιδρώτας όσων ακολουθούν διατροφή χωρίς κρέας με πολλά φρούτα και λαχανικά, είναι πιο ελκυστικός για τους άλλους. Η μελέτη έδειξε ότι κάποιοι άνθρωποι βρήκαν τη μυρωδιά των vegan «λουλουδάτη, φρουτώδη, γλυκιά».

Είναι ασφαλής για κάθε ηλικία και στάδιο της ζωής: Τόσο η Βρετανική Ένωση Διαιτολογίας όσο και η Αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας χαρακτήρισαν τον βιγκανισμό (veganism) κατάλληλο για κάθε ηλικία και στάδιο της ζωής. Πρέπει όμως να ακολουθεί κανείς ένα σωστά σχεδιασμένο διατροφικό πλάνο που ακολουθεί τους κανόνες υγιεινής διατροφής. Τα μωρά δεν μπορούν να ακολουθήσουν vegan διατροφή, καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία τους. Οι ενήλικες όμως ωφελούνται πολλαπλώς, καθώς μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση και τα επίπεδα χοληστερόλης.

Προάγει έναν «πράσινο» τρόπο ζωής: Ο βιγκανισμός συμβάλλει στη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, δηλαδή της ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα που εκλύει ο κάθε ένας από εμάς κατά τη διάρκεια ενός έτους. Έχει, σύμφωνα με τους ειδικούς, επίδραση ανάλογη με την ανακύκλωση των οικιακών σκουπιδιών και της χρήσης ποδηλάτου για να πάει κάποιος στη δουλειά του.

Πηγή: onmed.gr


Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!