Παιδιά χωρίς παιδικότητα το απότοκο της πανδημίας
Παιδιά χωρίς παιδικότητα το απότοκο της πανδημίας


Χαμένη παιδικότητα, χαμένες εμπειρίες, άγχος, φόβος, αποδιοργάνωση και ανασφάλεια είναι τα κομμάτια που συμπληρώνουν το παζλ της καθημερινότητας πολλών παιδιών, στο πλαίσιο της πανδημίας της COVID-19. Σε αυτά τα χαρακτηριστικά αναφέρθηκε η Επίτροπος Προστασίας των Δικαιωμάτων του Παιδιού, Δέσπω Μιχαηλίδου, κατά την παράδοση της έκθεσής της για το 2020 στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Η αρμόδια Επίτροπος εστίασε στις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας στα παιδιά τα τελευταία δύο χρόνια, επισημαίνοντας ότι δεν δόθηκε η ανάλογη προσοχή σε αυτό το ζήτημα, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την ψυχική υγεία των παιδιών. Η κ. Μιχαηλίδου απέδωσε τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις στην παρατεταμένη απομόνωση των παιδιών και την αποχή από τις σχολικές κοινότητες, ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα παιδιά με αναπηρίες, που βίωσαν κοινωνική απομόνωση, αυξημένα επίπεδα στρες στην οικογένεια, επιθετικότητα και κόπωση. Όσον αφορά στον ρόλο των γονέων, ανέφερε ότι οι επαγγελματικές προκλήσεις ή και ψυχολογικές και συναισθηματικές επιπτώσεις στους ίδιους, τους εμπόδισαν να ασκήσουν αποτελεσματικά τη γονική τους μέριμνα.

Μελετώντας κανείς την έκθεση της Επιτρόπου του Παιδιού, μπορεί να εστιάσει σε αρκετά σημαντικά θέματα που άπτονται όλων των τομέων της καθημερινότητας των παιδιών και των δικαιωμάτων που έχουν.

Ένα από αυτά τα θέματα είναι και η Εκπαίδευση, με την Επίτροπο Μιχαηλίδου να κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα παιδιά με αναπηρίες.

Όπως σημειώνεται στην έκθεσή της για το 2020, το Γραφείο της έλαβε σωρεία παραπόνων σε σχέση με παραβιάσεις δικαιωμάτων παιδιών με αναπηρία στην Εκπαίδευση, κυρίως εξαιτίας των συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία.

Τα παράπονα αφορούσαν τη στέρηση της ισότιμης πρόσβασης παιδιών με αναπηρία στην Εκπαίδευση, την άρνηση παροχής διαφοροποιημένης διδασκαλίας ή αξιολόγησης σε κάποιες περιπτώσεις παιδιών, την ανεπαρκή παροχή στήριξης ή κι εύλογων προσαρμογών, τη δυσμενή διάκριση σε σχέση με την απαίτηση συμπλήρωσης συγκεκριμένου εντύπου μόνο από παιδιά με αναπηρία και την υποχρέωση διενέργειας rapid test, η οποία επιβλήθηκε προσωρινά μόνο σε παιδιά με αναπηρία.

Για τα πιο πάνω παράπονα, η κ. Μιχαηλίδου προέβη σε δημόσιες τοποθετήσεις και παρεμβάσεις προς αρμόδιες Αρχές και μέσα από αυτές επεσήμανε τις πολυδιάστατες αρνητικές επιπτώσεις που είχαν τα περιοριστικά μέτρα στην ποιότητα ζωής των παιδιών και στην ψυχοσύνθεσή τους. Τόνισε επίσης, την ευθύνη της Πολιτείας για στήριξη της οικογένειας και για τη διαφύλαξη του αγαθού της Εκπαίδευσης, ώστε να γίνεται συστηματικά πιο προσβάσιμη και πιο ποιοτική.

Η Επίτροπος εισηγήθηκε την ανάπτυξη προληπτικών πολιτικών, οι οποίες αναχαιτίζουν τις δυσμενείς διακρίσεις και τις προκαταλήψεις, διαμορφώνουν μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, ανοικτή στη διαφορετικότητα και με έφεση στην κοινωνική αλληλεγγύη.

Παραλαμβάνοντας την έκθεση, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ευχαρίστησε την Επίτροπο για τις επισημάνσεις της και είπε ότι οι εισηγήσεις της λαμβάνονται υπόψη στον καθορισμό αποφάσεων από όλες τις Υπηρεσίες. Παράλληλα, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε στο μέτρο test to stay, το οποίο προτάθηκε να εφαρμοστεί στα σχολεία, σε μία προσπάθεια να παραμείνουν ανοιχτά, παρά την έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού.

Πηγή: Φιλελεύθερος


Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!