Έτσι θα παραμείνεις αισιόδοξη στην εγκυμοσύνη!
Έτσι θα παραμείνεις αισιόδοξη στην εγκυμοσύνη!


Αν διανύεις την περίοδο της πρώτης εγκυμοσύνης σου, τότε είναι βέβαιο πως πέρα από τη χαρά και τον ενθουσιασμό που σίγουρα νιώθεις για αυτό το ευτυχές γεγονός, την ίδια στιγμή περνούν από το μυαλό σου χίλιες δυο σκέψεις για όσα πρόκειται να διαχειριστείς από εδώ και πέρα! Ο ερχομός του μωρού σηματοδοτεί και μια τεράστια αλλαγή στη ζωή σου, ενώ φέρνει μαζί του και ένα πρωτόγνωρο συναισθηματικό συνονθύλευμα. Για αυτό το λόγο, η Κρίστη Μηλιόρδου, Health and Wellness Coach, Ψυχολόγος, Msc, σου εξηγεί πώς να αντιμετωπίσεις την εγκυμοσύνη σου με αισιοδοξία και θετική σκέψη:

Η μεγάλη ώρα ήρθε! Το τεστ ήταν θετικό και ο γιατρός επιβεβαίωσε το ευχάριστο νέο! Είσαι έγκυος! Μια καινούρια, άγνωστη περίοδος ξεκινά στη ζωή σου με προορισμό ένα μικρό “θαύμα”. Είναι πραγματικά θαύμα πώς η φύση έχει προνοήσει και από τη σύλληψη προκύπτει ένας ζωντανός οργανισμός γεμάτος δυνατότητες.

Τα άγχη ξεκινούν…

Υπάρχουν τόσα πράγματα που μπορεί να σε αγχώσουν σε μια εγκυμοσύνη. Από τα θέματα υγείας και τα οικονομικά ζητήματα, έως το άγχος της σχέσης με το σύζυγό σου και την αγωνία αν θα τα καταφέρεις. Δυστυχώς, τα αυξημένα επίπεδα ανησυχίας επηρεάζουν την εγκυμοσύνη σωματικά και ψυχολογικά. Έρευνες, επίσης, αποδεικνύουν ότι όλο αυτό το στρες μέσα από τη δράση των ορμονών επηρεάζει και το έμβρυο. Τι θα μπορούσες να κάνεις για να αντιμετωπίσεις καλύτερα αυτές τις αγωνίες και να μπορέσεις να απολαύσεις την εγκυμοσύνη σου;

Τρόποι διαχείρισης:

Άλλαξε τις κακές συνήθειες
Πότε δεν είναι αργά να κάνεις μια αλλαγή στη ζωή σου! Και ποιο θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο κίνητρο από την εγκυμοσύνη σου; Τώρα είναι η ώρα να σταματήσεις το κάπνισμα, ακόμα κι αν αυτό ήταν κάτι που δεν είχες καταφέρει ποτέ πριν. Μην διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια από το περιβάλλον σου ή από κάποιο ειδικό αν νιώσεις ότι δυσκολεύεσαι μόνη σου.

Ετοιμάσου για το ρόλο της μητέρας
Ακόμα κι αν τα δικά σου παιδικά χρόνια είχαν δυσκολίες, αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα επαναλάβεις τα λάθη των γονιών σου. Με σωστή ενημέρωση και προσπάθεια, μπορείς να γίνεις η μητέρα που ονειρεύεσαι. Διάβασε επιστημονικά άρθρα και βιβλία γραμμένα από ειδικούς και άσε τις ιστορίες “τρόμου” ή τις συμβουλές της συναδέλφου, της γειτόνισσας ή της μακρινής θείας στην άκρη. Στην ιδανική περίπτωση, για τους επόμενους εννέα μήνες, προσπάθησε να απέχεις από “αρνητικούς” ανθρώπους που τα βλέπουν όλα δύσκολα και ανέφικτα. Έχεις ήδη αρκετά πράγματα να σε απασχολούν και το επιπλέον άγχος που μπορεί να σου προκαλέσουν σίγουρα δεν βοηθάει.

Δούλεψε τη σχέση σου
Μέχρι τώρα με το σύζυγο/σύντροφό σου ήσασταν οι δύο σας. Η προσοχή του ενός επικεντρωνόταν κυρίως στον άλλο, οπότε θεωρητικά δεν υπήρχαν προβλήματα. Όταν γίνετε τρεις, οι ισορροπίες θα αλλάξουν και οι ρόλοι θα χρειαστεί να επαναπροσδιοριστούν. Συζήτησε ανοιχτά μαζί του τις επιθυμίες και τις προσδοκίες σου και ταυτόχρονα άκουσε και τις δικές του. Μοιραστείτε τους φόβους, τις ανησυχίες και τις ανασφάλειές σας. Αυτές οι συζητήσεις είναι καλό να γίνουν πριν τον ερχομό του μωρού, ώστε να είστε έτοιμοι. Αν τις αναβάλεις μετά τη γέννηση του μωρού, όταν “σύμβουλοί” σου θα είναι η έλλειψη ύπνου και η αγωνία, τα αποτελέσματα δύσκολα θα είναι θετικά.

Η δουλειά σου και τα χρήματα
Είναι, δυστυχώς, αλήθεια ότι δεν έχουν όλες οι εγκυμονούσες την καλύτερη μεταχείριση στον εργασιακό χώρο. Μάθε τα δικαιώματά σου από μια έγκυρη πηγή και μην διστάσεις να τα αναφέρεις όποτε αυτό χρειαστεί. Προσπάθησε, επίσης, να δεις πώς αντιμετωπίζει ο εργοδότης σου την εγκυμοσύνη και τι προσδοκίες μπορεί να έχει από εσένα. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις να ικανοποιήσεις τις προσδοκίες του, αρκεί να έχεις μια ιδέα για όσα περίπου πρέπει να περιμένεις. Η δουλειά σου, βάσει νόμου, θα είναι εκεί και θα σε περιμένει όταν γυρίσεις, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για σένα τώρα είναι να έχεις μια υγιή εγκυμοσύνη. Προσπάθησε, επιπλέον, να κάνεις ένα προϋπολογισμό για τη στιγμή που θα έρθει το μωρό. Ακόμη και στα πράγματα που χρειάζεται το μωρό, υπάρχει μεγάλη ευελιξία. Δεν είναι ανάγκη να αγοράσεις το ακριβότερο ή να είναι όλα καινούρια. Αν κάποια φίλη μπορεί να σου δώσει κάτι που χρησιμοποίησε εκείνη και δεν χρειάζεται πια, θα ήταν καλό να το δεχτείς και να χρησιμοποιήσεις αυτά τα χρήματα για να αγοράσεις κάτι άλλο. Μην ξεχνάς, ότι το μωρό δεν το νοιάζει αν το καρότσι του θα κοστίζει 300€ ή 1000€. Αυτό που έχει σημασία είναι πόση αγάπη θα παίρνει!

Άσκηση
Οι παλιοί μύθοι ότι η έγκυος γυναίκα πρέπει να είναι στο κρεβάτι και να μην κινείται, ευτυχώς δεν υπάρχουν πια! Ανάλογα με το επίπεδο άσκησης που είχες πριν, μπορείς να υιοθετήσεις και ένα καλό πρόγραμμα άσκησης τώρα. Πολύ δημοφιλή στην εγκυμοσύνη είναι το περπάτημα, η κολύμβηση και η γιόγκα. Απλές ασκήσεις, με ευεργετικά αποτελέσματα για το σώμα και την ψυχολογία σου. Θα σε βοηθήσουν να νιώσεις υγιής, δυνατή και να σκέφτεσαι πιο θετικά.

Προσπάθησε να είναι ανοιχτόμυαλη και να ακολουθείς την εγκυμοσύνη σου, όπως εξελίσσεται. Μην προσπαθείς να προβλέψεις τι θα συμβαίνει σε κάθε τρίμηνο και κυρίως μην είσαι απόλυτη σε σχέση με τον τοκετό. Ο τοκετός μπορεί να είναι απρόβλεπτος, οπότε είναι καλό να μην έχεις πολύ συγκεκριμένες προσδοκίες. Σημασία, εκείνη τη στιγμή, θα έχει μόνο το να γεννήσεις ένα υγιές μωράκι και όχι απαραίτητα το επίπεδο του πόνου ή ο τρόπος γέννας.

Πηγή: tlife.gr


Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!


















Μάθε τα 3 μυστικά για υγιή μαλλιά μετά το καλοκαίρι