Γυμναστική για παιδιά στο σπίτι! Γράφει ο Εκπαιδευτικός Δημοτικής-Σωκράτης Φιλιππίδης
Γυμναστική για παιδιά στο σπίτι! Γράφει ο Εκπαιδευτικός Δημοτικής-Σωκράτης Φιλιππίδης


Οι ειδικοί επιμένουν στη σημασία της διατήρησης ενός προγράμματος αυτές τις μέρες που είμαστε στο σπίτι με τα παιδιά, τόσο γιατί τα ίδια το έχουν ανάγκη προκειμένου να νιώθουν ασφάλεια και ηρεμία, αλλά και για εμάς, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε την καθημερινότητά μας κάπως… κανονική.
Η σωματική άσκηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στις ζωές των παιδιών και το μάθημα της Γυμναστικής είναι αναμφίβολα αυτό που θα τους λείψει περισσότερο από το σχολείο. Θεωρούμε, λοιπόν, απαραίτητο, να αφιερώνουν τα παιδιά μας καθημερινά τουλάχιστον ένα 45λεπτο στη σωματική άσκηση, για να διατηρήσουν την καλή σωματική τους κατάσταση.
Τυχεροί όσοι μένετε σε σπίτια με κήπο και αυλή, όπου τα παιδιά μπορούν να τρέξουν και να παίξουν πιο ελεύθερα. Για τους υπόλοιπους εισηγούμαστε κάποιες εναλλακτικές ασκήσεις-παιχνίδια όπου μπορείτε να παίζουν τα παιδιά σας (κατά προτίμηση κάθε πρωί) επιτρέποντας σε εκείνα να εκτονωθούν.
Αφήστε, λοιπόν, τη φαντασία τη δικιά σας και των παιδιών σας να «τρέξει» ελεύθερα και προσπαθήστε να βρείτε τρόπους για να αυξήσει το παιδί σας τη σωματική του δραστηριότητα!
Να θυμάστε βέβαια, ότι εκτός από τη 1 ώρα μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα που πρέπει να έχει το παιδί καθημερινά, θα πρέπει να μειώσει και το χρόνο τηλεθέασης ή ενασχόλησης με ηλεκτρονικά παιχνίδια και υπολογιστή σε λιγότερο από 2 ώρες την ημέρα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας.
 
Γι’ αυτό το λόγο σας δίνουμε διαφορετικές ιδέες για παιχνίδι και άσκηση μέσα στο σπίτι.
 
Πάσα και… κοιλιακοί
Σε κανέναν δεν αρέσουν οι κοιλιακοί. Αν όμως τους μετατρέψετε σε παιχνίδι, θα τους απολαύσετε τόσο εσείς όσο και το παιδί.
  • Ξαπλώστε αντικριστά και ενώστε τα πόδια σας.
  • Πάρτε μια μπάλα ή ένα μαξιλάρι.
  • Σηκωθείτε ταυτόχρονα και στο σημείο που συναντιέστε, δώστε ο ένας την μπάλα στον άλλο. Επαναλάβετε 15 φορές.

Προβολές και… ασσίστ!
  •  Σταθείτε όρθιοι, ο ένας απέναντι από τον άλλο.
  •  Ο ένας από τους δύο κρατά την μπάλα (ή το μαξιλάρι).
  •  Αυτός που πετά την μπάλα, κάνει ένα βήμα μπροστά και αυτός που την δέχεται, ένα βήμα πίσω. Ο μηρός θα πρέπει να έρχεται παράλληλα με το έδαφος, έτσι ώστε η
  • άρθρωση του γονάτου να σχηματίζει ορθή γωνία.

Ας… καθίσουμε!
Σταθείτε όρθιοι αντικριστά και πιάστε ο ένας τα χέρια του άλλου.
 Καθίστε ταυτόχρονα μέχρι τα πόδια σας να σχηματίσουν ορθή γωνία. Επαναλάβετε 10 φορές.
 
 
Κοιλιακοί… με συγχαρητήρια!
  • Ξαπλώστε σε στάση Push Ups έτσι ώστε να έρθουν κοντά τα κεφάλια σας.
  • Γονατίστε έτσι ώστε η κνήμη να ακουμπά το πάτωμα.
  • Κάντε ταυτόχρονα Push Ups και στο ανέβασμα δώστε τα χέρια σαν να επιβραβεύετε ή
  • να χαιρετάτε τον άλλο, μία με το δεξί, μία με το αριστερό χέρι. Επαναλάβετε 5 φορές.
 
Θα έχετε πολλά… πάρε δώσε!
  • Σταθείτε όρθιοι έτσι ώστε ο ένας να ακουμπά την πλάτη του άλλου.
  • Κρατήστε μια μπάλα (ή μαξιλάρι).
  • Στρίβοντας τον κορμό σας δεξιά, δώστε την στο παιδί που θα έχει στρίψει αριστερά. Στη συνέχεια την παίρνετε από τα αριστερά. Επαναλάβετε 30 φορές (15 η κάθε πλευρά σε επιταχυνόμενο ρυθμό).

Μπαλόνι αγάπη μου!
  •  Φουσκώστε ένα μπαλόνι
  •  Σταθείτε απέναντι ο ένας από τον άλλο
  •  Ρίχνετε το μπαλόνι ό ένας του άλλου με οποιοδήποτε τρόπο θέλετε
  • Δεν πρέπει να πέσει το μπαλόνι στο έδαφος

 

Extra Tips:
  •  Φροντίστε να κάνετε τις ασκήσεις με μέτρια ένταση
  •  Κάντε 3-5 σετ
  •  Κάντε 1 λεπτό διάλλειμα ύστερα από κάθε άσκηση
  • Αφήστε να περάσουν 2 μέρες προτού επαναλάβετε την προπόνηση

 

Σωκράτης Φιλιππίδης (Εκπαιδευτικός Δημοτικής)

 

Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!