Δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης με τα παιδιά, τώρα που μένουμε σπίτι!
Δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης με τα παιδιά, τώρα που μένουμε σπίτι!


H εποχή του κορωνοϊού στη ζωή μας – Δημιουργικός χρόνος στο σπίτι!
Αυτή την περίοδο ζούμε μια ιδιαίτερη και πρωτόγνωρη κατάσταση. Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν ιό και για να το πετύχουμε αυτό έχουμε να κάνουμε οι ίδιοι κάποια πράγματα, ένα εκ των οποίων είναι το να μένουμε μέσα στο σπίτι μας, κάτι το οποίο μπορεί να είναι δύσκολο για τον καθένα μας. Πόσο μάλλον για τα παιδιά.
Αν σκεφτούμε πως τα παιδιά έχουν συνηθίσει να λείπουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας από το σπίτι στο σχολείο και τις άλλες δραστηριότητες και προσθέσουμε την ζωηράδα και την ενέργεια της ηλικίας τους, καταλαβαίνουμε πως για εκείνα είναι ακόμα περισσότερο δύσκολη η μακροχρόνια παραμονή στο σπίτι. Ας δούμε μερικά πράγματα που θα μας βοηθήσουν να τα βοηθήσουμε.
 
1.Τεχνολογία και παιδί
 Η τεχνολογία ήταν ήδη στη ζωή του. Ας το βοηθήσουμε να τη χρησιμοποιεί με περισσότερο ωφέλιμο τρόπο. Αν το παιδί μας παίζει video games μπορούμε να συμφωνήσουμε μαζί του ή να το κατευθύνουμε εμείς να παίζει κάποια παιχνίδια που απαιτούν από εκείνο να κινείται ή να ασκείται, π.χ. τένις με το ειδικό joystick που απαιτεί ο παίκτης να είναι όρθιος και να παίζει στην κυριολεξία με τον αντίπαλό του, ή άλλες εφαρμογές με απιχνίδια κίνησης.
 
2. Ημερήσιο πρόγραμμα
Φτιάχνουμε μαζί με το παιδί ένα λεπτομερές ημερήσιο πρόγραμμα με ακρίβεια ώρας, ώστε να ξέρει τι ακριβώς έχει να κάνει μέσα στην ημέρα του και να δημιουργεί έτσι την αίσθηση πως είναι η μέρα του δραστήρια και γεμάτη. Μπορεί να μην πηγαίνει σχολείο όμως θα κάνει κανονικά το διάβασμά του, με τη βοήθεια είτε των σημειώσεων και της δουλειάς για το σπίτι που του έχουν στείλει από το σχολείο, είτε αξιοποιώντας το διαδίκτυο με εκπαιδευτικά παιχνίδια (βλέπε εγχειρίδιο εκπ. παιχνιδιών).
Μετά τις σχολικές υποχρεώσεις, το παιδί θα έχει να βοηθήσει σε κάποιες δουλειές του σπιτιού, αργότερα να κάνει γυμναστική είτε χρησιμοποιώντας κάποια παιχνίδια, είτε με τη συνοδεία κάποιου video από το youtube.
 
3. Δώσε του σημασία
Το παιδί ζητά την προσοχή μας, ειδικά από τη στιγμή που μας βλέπει και εμάς μέσα στο σπίτι. Μπορούμε να συμφωνήσουμε μαζί του πως θα παίξουμε μαζί ή θα δούμε μια ταινία μαζί μια συγκεκριμένη ώρα (και όχι αόριστα «αργότερα»).
 
4. Κοινωνικοποίηση
Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον και τα παιδιά ακόμα περισσότερο! Μπορούμε να κανονίσουμε ραντεβού για παιχνίδι με τους φίλους του, ή κοινή γυμναστική στο σπίτι, ή την παρακολούθηση μιας ταινίας μαζί με κάποιο φίλο του παιδιού, μέσω διαδικτύου, ώστε το παιδί να κάνει γυμναστική με παρέα και να μπορεί να μιλάει και να βλέπει τον φίλο/ τη φίλη.
 
5. Υπάρχει λόγος
Μιλάμε και εξηγούμε στο παιδί την κατάσταση. Είναι προτιμότερο να εξηγήσουμε στα παιδιά πως «Χρειάζομαι τη βοήθειά σου. Είναι κάτι πολύ σημαντικό και αναρωτιέμαι αν μπορείς να αναλάβουμε μαζί μια σημαντική αποστολή!». Μπορούμε να περάσουμε το μήνυμα που θέλουμε μέσα από μια ιστορία και στο τέλος να κάνουμε τη σύνδεση με αυτό που χρειάζεται να κάνουν τα ίδια. Για παράδειγμα μπορούμε να τους εξηγήσουμε πως ένας πυροσβέστης μπορεί να βαριέται που κάθεται μέσα στο πυροσβεστικό όχημα, όμως κάνει κάτι πολύ σημαντικό με το να είναι έτοιμος να πάει να σβήσει μια φωτιά. Έτσι και τώρα με το να είμαστε μέσα, βοηθάμε πολλούς ανθρώπους να έχουν την υγεία τους και αυτοί οι άνθρωποι θα μας ευγνωμονούν!
 
 
Εκπαιδευτικός Δημοτικής:
Σωκράτης Φιλιππίδης
 
#menoumespiti #apasxoloumastedimiourgika
 
 

Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!