Συνταγές για τα πρώτα παιδικά γεύματα μετά τον 6ο μήνα
Συνταγές για τα πρώτα παιδικά γεύματα μετά τον 6ο μήνα


Οι περισσότεροι νέοι γονείς είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι με τη διατροφή του μωρού τους, καθώς γνωρίζουν ότι οι επιλογές τους θα καθορίσουν από νωρίς  τις διατροφικές συνήθειες  των παιδιών τους αργότερα.

Ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας θα λαμβάνει μόνο θρεπτικές και υγιεινές τροφές είναι επιλέγοντας γεύματα, από αγνά, φρέσκα υλικά (βιολογικά αν γίνεται), με ποικιλία γεύσεων και αρωμάτων. 

Καλύτερα να αρχίσετε με ήπιες γεύσεις όπως πατάτα, κολοκύθι, μπιζέλι και καρότο, ενώ τα παντζάρια, το σπανάκι και τα φρέσκα φασολάκια συνηθίζεται να δίνονται μετά τον 6ο μήνα.

Η εισαγωγή των νέων τροφών γίνεται πάντα με μικρές ποσότητες 1-2 τεμαχίων λαχανικών εποχής, π.χ. 1-2 μικρές πατάτες ή 2 καρότα ή 2-3 κολοκυθάκια και στη συνέχεια προσθέτετε ένα- ένα, ανά 4-5 μέρες, τα υπόλοιπα.

 

Πιο κάτω επιλέξαμε κάποιες από τις πιο εύγευστες και υγιεινές συνταγές για να δοκιμάσετε:

 

Κοτόπουλο με κολοκύθι και σπανάκι

Βράστε καλά ένα φιλέτο κοτόπουλο. Πλύνετε και καθαρίστε μία κούπα φρέσκο σπανάκι και 1 φρέσκο κολοκύθι. Βράστε τα και αυτά τόσο όσο χρειάζεται για να μαλακώσουν, χωρίς να διαλυθούν.

Όταν τα επιμέρους υλικά είναι έτοιμα αναμείξτε τα στο μπλέντερ, όσο κρίνετε ότι χρειάζεται ώστε να είναι μαλακά για το μωρό σας. Σερβίρετε με μερικές σταγόνες φρεσκοστυμμένο λεμόνι.

Μπιζέλια πουρές

Ένα νόστιμο πιάτο για το μωρό σας είναι τα μπιζέλια σε πουρέ με λίγο φρεσκοστυμμένο λεμόνι.

Για να τα ετοιμάσετε βράστε κατεψυγμένα ή φρέσκα μπιζέλια (αρακά) για μερικά λεπτά, μέχρι να μαλακώσουν, και ακολούθως στραγγίστε τα. Στη συνέχεια αφήστε τα να κρυώσουν λίγο.

Βάλτε τα στο μπλέντερ, προσθέστε λίγο ζεστό νερό αν χρειάζεται και λιώστε τα καλά μέχρι να γίνουν πουρές.
Σερβίρετε με μερικές σταγόνες φρέσκο χυμό λεμονιού και αποθηκεύστε την υπόλοιπη ποσότητα σε μερίδες, στην κατάψυξη.

 

Μοσχαράκι με παντζάρι και σπανάκι

Αυτό είναι ένα τέλειο γεύμα για το μωρό σας, καθώς συνδυάζει όλες τις δυναμωτικές ουσίες από το κρέας και το σπανάκι. Το δε παντζάρι, πλούσιο σε υδατάνθρακες και νιτρικά άλατα, θα δώσει ακόμα πιο γλυκιά γεύση στο φαγητό.

Βράστε 30 γρ. μοσχαράκι γάλακτος και πολτοποιήστε το με τα ήδη βρασμένα παντζάρια και το σπανάκι. Σερβίρετε με μερικές σταγόνες φρέσκο χυμό λεμονιού.

 

Γλυκοπατάτα με καρότο και μία χούφτα αρακά

 Η γλυκοπατάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνη C. Είναι λίγο δύσκολο να καθαριστεί, όμως η γεύση της αποζημιώνει. Μπορείτε αντί να τη βράσετε, να την ψήσετε στον φούρνο και μετά να την αλέσετε μαζί με τον βρασμένο αρακά. Αντί για φρέσκο μπορείτε κάλλιστα να επιλέξετε κατεψυγμένο αρακά, καθώς δεν χάνει  τις βιταμίνες του.

Ακόμη,  για όσες μανούλες θέλουν να εξοικονομήσουν χρόνο και να είναι σίγουρες  ότι δίνουν ό,τι καλύτερο στο παιδί τους, υπάρχουν αρκετά έτοιμα γεύματα στο εμπόριο τα οποία τηρούν τις υψηλότερες προδιαγραφές ποιότητας.  Για παράδειγμα  μία βόλτα σε ένα από τα καταστήματα Lidl σε όλη την Κύπρο θα σας βοηθήσει να βρείτε μια μεγάλη ποικιλία από βρεφικές τροφές που ανταποκρίνονται στις διατροφικές ανάγκες του μωρού σας. Στα Lidl οι βρεφικές τροφές είναι βιολογικής καλλιέργειας και επομένως εύκολα και οικονομικά μπορείτε να έχετε ένα βρεφικό υγιεινό γεύμα που περιλαμβάνει τροφές από τις 4 βασικές ομάδες τροφίμων. Όποια κι αν είναι η επιλογή σας, βεβαιωθείτε ότι ανταποκρίνεται στις ανάγκες του παιδιού, αλλά και στις δικές σας απαιτήσεις να προσφέρετε το καλύτερο!


Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!


















Τα flat παπούτσια που μπορείς να φοράς καθημερινά!