Πώς θα βοηθήσετε ένα παιδί με μειωμένη αυτοπεποίθηση!
Πώς θα βοηθήσετε ένα παιδί με μειωμένη αυτοπεποίθηση!


«…Δεν μπορώ μαμά.. Δεν μπορώ να τα καταφέρω.. Δεν είμαι καλός σε αυτό.. Με ακούς; Δεν είμαι καλός… Δεν θέλω.. Άφησέ με…».

Η αλήθεια είναι ότι συχνά μπορεί να ακούσουμε το παιδί μας να αρνείται την παραμικρή προσπάθεια σε μία δραστηριότητα. Μεγάλο ή μικρό παιδί, σημαντική ή ασήμαντη δραστηριότητα.

Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται σε διάφορους λόγους, όπως:

Μπορεί να βαριέται
Μπορεί να θέλει να ασχοληθεί με κάτι άλλο
Μπορεί να είναι θυμωμένο μαζί μας και να αρνείται τη συμμετοχή στην δραστηριότητα, για να μας εκνευρίσει.
Μπορεί να ασχολήθηκε με αυτή την δραστηριότητα και είτε να μην τα κατάφερε, είτε να το κορόιδεψαν οι φίλοι του για το αποτέλεσμα που είχε
Μπορεί να νιώθει αδύναμο και να έχει μειωμένη αυτοπεποίθηση

Πού βρίσκονται άραγε τα όρια της δικής μας κινητοποίησης, της δικής μας ανοχής, της δικής μας πίεσης να συμμετέχει το παιδί μας ή να κάνει κάτι το οποίο αρνείται;

Η αλήθεια είναι ότι οι ισορροπίες είναι πολύ λεπτές, καθώς μία λάθος δική μας διαχείριση μπορεί να προκαλέσει μία θυμική αντίδραση του παιδιού μας, έναν καυγά, τον θυμό μας και τελικά το χειρότερο δυνατό αποτέλεσμα για όλους μας.

Τι θα μπορούσαμε λοιπόν να κάνουμε;

Προσπαθήστε να διερευνήσετε την πραγματική αιτία άρνησης του παιδιού σας
Όταν του μιλάτε, να θυμάστε ότι δε θα έχει κανένα αποτέλεσμα να φωνάξετε ή να το αναγκάσετε να κάνει κάτι με τη βία
Προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμοι
Χρησιμοποιήστε θετικά παραδείγματα, χωρίς όμως να γίνετε εμμονικοί
Δείξτε στο παιδί σας ότι το ακούτε με προσοχή &
Εστιάστε στην αυτό-εικόνα του και στην αυτοπεποίθησή του
Τα παιδιά μας πρέπει να νιώσουν ότι δεν έχει σημασία το αποτέλεσμα.. Σημασία έχει η προσπάθειά τους… Σημασία έχει να νιώσουν ικανοποιημένοι από την προσπάθεια που κατέβαλαν. Σημασία έχει να νιώσουν ότι μπορεί να ανακαλύψουν πράγματα για τον εαυτό τους που δεν γνώριζαν.

«Το μάθημα της ζωγραφικής είχε τελειώσει, αλλά η Λία δεν έλεγε να ξεκολλήσει από το θρανίο της. Το χαρτί της ήταν άδειο. Η δασκάλα της έσκυψε πάνω στο κάτασπρο χαρτί..

… Ζωγράφισε κάτι.. Μία τελεία έστω…

Άρπαξε τότε η Λία ένα μαρκαδόρο και κάρφωσε με μανία τη μύτη του στο χαρτί….

Η δασκάλα πήρε στα χέρια της το χαρτί και το κοίταξε με μεγάλη προσοχή..

…Τώρα βάλε και την υπογραφή σου..

Την επόμενη εβδομάδα…. Πάνω από την έδρα της δασκάλας μέσα σε μία σκαλιστή χρυσή κορνίζα, καμάρωνε μία τελεία! Η ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΑ!…

Πφφφφ! Μπορώ να κάνω και πιο ωραίες τελείες από ΑΥΤΗΝ!


 
Άνοιξε το κουτί με τις νερομπογιές της, που δεν τις είχε χρησιμοποιήσει ποτέ και στρώθηκε στη δουλειά…

Ζωγράφιζε, ζωγράφιζε ασταμάτητα η Λία..

…..Στην έκθεση ζωγραφικής του σχολείου, λίγες εβδομάδες αργότερα, οι τελείες της Λίας ήταν τέ-λει-ες! Όλοι θαύμασαν το ταλέντο της!……»

 Σημασία δεν έχει το αποτέλεσμα.. Σημασία έχει η προσπάθεια.. Σημασία έχει απλά να κινητοποιήσουμε τα παιδιά μας να προσπαθήσουν..

Πηγή: mytwins.gr


Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!


















Πώς να χειριστείς την αποβολή; Ποιο είναι το επόμενο σου βήμα;