Ξέρετε πόσες και ποιες ασθένειες μεταδίδει η ηλεκτρική σκούπα;

Κι όμως, η ηλεκτρική σκούπα παρόλο που είναι βολική δεν είναι πάντα ακίνδυνη για την υγεία των παιδιών μας.

Σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε από ερευνητές του Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, στην Αυστραλία ανακάλυψαν ότι όταν απομακρύνουμε τα σκουπίδια από το πάτωμα και τα χαλιά με την ηλεκτρική σκούπα αυτή αφήνει πίσω της ένα λεπτό στρώμα νέφους σκόνης το οποίο περιέχει βακτήρια και μούχλα.

Αναλυτικότερα οι ειδικοί ερευνητές που πραγματοποίησαν την μελέτη, προειδοποιούν ότι τα βακτήρια και τα σπόρια της μούχλας μπορεί να εξαπλώσουν το άσθμα και την αλλεργική ρινίτιδα σε όσους μένουν μέσα στο σπίτι.

Σε πειράματα που πραγματοποιήθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, στην Αυστραλία, και το Πανεπιστήμιο Λαβάλ, στο Κεμπέκ του Καναδά, οι ερευνητές εντόπισαν ίχνη από το DNA βακτηρίων στην σκόνη που είχαν μαζέψει από το πάτωμα ηλεκτρικές σκούπες.

Σύμφωνα με την επιστημονική επιθεώρηση «Applied and Environmental Microbiology», «η σκόνη που υπάρχει στο εσωτερικό των σπιτιών μπορεί να δράσει ως «όχημα» για την μόλυνση από βακτήρια όπως το Clostridium botulinum, οι οποίες μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες».

Να σημειωθεί εδώ ότι το Clostridium botulinum είναι το βακτήριο που προκαλεί αλλαντίαση - μία σπάνια αλλά σοβαρή ασθένεια που παραλύει τους μυς και έχει συσχετισθεί, μεταξύ άλλων, με το σύνδρομο αιφνίδιου θανάτου των βρεφών.

Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές όταν η ηλεκτρική σκούπα περνάει πάνω από τα σκονισμένα χαλιά και έπιπλα, μπορεί να μαζέψει τα μόρια των μικροοργανισμών και να τα διασπείρει στον αέρα «σαν αεροζόλ». Με τον ίδιο τρόπο «μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητες ενέργειες τους πάσχοντες από αλλεργίες, τα βρέφη και τα άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα», προειδοποιούν οι ερευνητές.

Ο δρ Λουκ Νιμπς, λέκτορας στη Σχολή Πληθυσμιακής Υγείας του Κουίνσλαντ, και οι συνεργάτες του εξέτασαν 21 οικιακές ηλεκτρικές σκούπες προκειμένου να καταλήξουν στο συμπέρασμα τους. Πάντως ο δρ Νιμπς συνιστά να λαμβάνεται η χρήση ηλεκτρικής σκούπας υπ’ όψιν όταν αξιολογούνται πάσχοντες από αλλεργίες, άσθμα ή λοιμώδη νοσήματα για τα οποία δεν φαίνεται να υπάρχει γνωστή περιβαλλοντική αιτία ή υπαίτιος μικροοργανισμός. Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πάσχοντες από αλλεργίες ή εξασθενημένο ανοσοποιητικό να αποφεύγουν να καθαρίζουν με ηλεκτρική σκούπα τόσο οι ίδιοι όσο και οι οικείοι τους.

Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν συμβουλεύουν να ξαναμπαίνουν στο σπίτι αφού περάσει λίγη ώρα από το καθάρισμα ώστε να κατακαθίσει η σκόνη που θα έχει σηκωθεί.

Πηγή: imommy.gr

Κάντε LIKE τη σελίδα μας στο Facebook!!